3 Snelle ontbijtjes

september 14, 2016

Ik ben van het makkelijke met ontbijt en wil er 's ochtends niet te veel werk aan leveren. Wel hou ik van lekker ontbijt wat goed vult voor de rest van de dag. De volgende 3 ontbijtjes kies ik dan ook graag, naast de Mug Cake of een stuk Bananenbrood.

Griekse yoghurt: bananasplit style
Om dit te maken heb je nodig:

  • Griekse yoghurt - 150 gr 
  • Banaan - 1
  • Aardbeien - 6 
  • Walnoten - 10 gr
  • Chocolade - 1 stukje
En zo maak je hem:
Doe de yoghurt in een schaaltje. Snij de banaan in dunne plakjes en schep deze er met een lepel doorheen. Snij de aardbeien in stukjes en meng deze er ook doorheen. Verkruimel de walnoten over je mengsel. Verwarm het stukje chocolade en schenk deze over je ontbijt. Eet smakelijk!


Rijstwafel-bommetje
Om dit te maken heb je nodig:

  • Rijstwafels -2
  • Pindakaas
  • Banaan - 1
En zo maak je hem:
Smeer de pindakaas op de rijstwafels, beleg deze met plakjes banaan. En eten maar. Nog nooit was je ontbijt zo snel klaar! 

Rijstwafel-bommetjes zijn ook heerlijk met komkommer


Ontbijtmuffins
Om dit te maken heb je nodig:
  • Banaan - 1
  • Appel - 3
  • Havermout - 120 gr
  • Ei - 2
  • (Soya)Melk - 150ml
  • Rozijnen - 60 gr
En zo maak je hem:
Verwarm de oven op 180 graden. Prak de banaan met een vork, meng dit met de havermout, de eieren en de melk. Wel de rozijnen en hak de appels in stukjes. Schep dit door het mengsel. Doe de muffins 30 minuten in de oven. Warm zijn ze het lekkerst, maar je kunt ze ook zeer goed bewaren in een afgesloten verpakking in de koelkast om een paar dagen te genieten. Zo heb je genoeg beslag voor ongeveer 8 muffins. 

Zelf maakte ik de muffins in mijn muffinmachine. Hierdoor worden ze iets kleiner en maakte ik er meer. Wanneer jij ook gebruik wil maken van zo'n machine, houd dan de tijd aan die in de handleiding staat aangegeven voor het maken van de muffins. 

Eet smakelijk! Wat zijn jouw favoriete ontbijtjes? 

You Might Also Like

0 reacties